loading...
مجله تفریحی و سرگرمی لارا
آخرین ارسال های انجمن
ژانین بازدید : 306 سه شنبه 06 تیر 1396 نظرات (0)

دانلود کتاب دهمین مکاشفه از جیمز ردفیلد
  کتاب دهمین مکاشفه از جیمز ردفیلد

 

نام کتاب: دهمین مکاشفه

نویسنده: جیمز ردفیلد

مترجم: ناهید تبریزی سلامی

انتشارات: جانان

سال نشر: ۱۳۷۶

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۲۹۲ صفحه

فرمت: PDF

حجم: ۳٫۱۳ مگابایت

 

 

خلاصه داستان

زمان: ۱۹۹۰ میلادی

مکان: ایالات متحده آمریکا

از یک ماه پیش به این طرف که “شارلین بیلینگز” با همکارانش در موسسه تحقیقاتی تماس گرفته بود، دیگر کسی از او خبر نداشت. یکی از همکارانِ شارلین به نام “فرانک سیمز” که از غیبت او به شدت نگران شده بود، “جان وودسون” یکی از صمیمی ترین دوستان شارلین را در جریان ناپدید شدنش قرار می دهد. جان در دفتر کار شارلین، نقشه ای را پیدا می کند که شارلین روی یک تکه کاغذ کشیده و آنجا جا گذاشته بود. جان با استفاده از آن نقشه، به جنگلی در کوهستانهای “آپالاش” (واقع در شرق آمریکا) می رود و …

 

معرفی کتاب

در سال ۱۹۹۳ آقای جیمز ردفیلد در مورد مکاشفات و بصیرت های نه گانه ای که در جنگلهای دورافتاده پرو بصورت نسخ خطی بدست آمد، کتابی به نام  The Celestine Prophecy (به فارسی: پیشگویی سلستین – ترجمه شده به فارسی با عناوین پیشگویی آسمانی و پیام سلستین) نوشت. او در این کتاب از رهنمودهایی یاد کرده که توسط یکی از اولین پاپهای کاتولیک به نام پاپ سلستین به رشته تحریر درآمده و سپس با نضج گرفتن کلیسای کاتولیک و دستیابی سران کلیسا به قدرت، به ورطه فراموشی سپرده شد و اکنون پس از گذشت قرنها، توسط چند پژوهشگر کشف شده است. این مکاشفات شامل رهنمودهایی است برای تزکیه روح و جسم و طی مدارج معنوی به سوی خویشتن خویش و رسیدن به تعالی معنوی و بالاخره توفیق به ادراک والاتری از قدرت الهی. از آنجا که عرفان و تصوف شرق برای مردم آمریکا پدیده ای بسیار جدید و جالب است، این کتاب با استقبال بینظیری روبرو شده و یکی از پرفروشترین کتابها به شمار می رود.

آقای ردفیلد سپس تصمیم گرفت کتاب The Tenth Insight (به فارسی: بصیرت دهم – ترجمه شده به فارسی با عناوین دهمین مکاشفه و بصیرت دهم) را که در واقع مکمل دیگر مکاشفات و بصیرت ها است بصورت دنباله ای برای کتاب اول به رشته تحریر درآورد. این کتاب در سال ۱۹۹۶ در آمریکا منتشر شد و همانند سلف خود با استقبال شایان توجهی روبرو گشت.

خط سیر و محتوای داستان:

ماجراهایی که با کتاب پیشگویی آسمانی (پیام سلستین) در جنگلهای پرو اغاز شده بود، اینک با کتاب دهمین مکاشفه (بصیرت دهم) در کوهستانهای آپالاش در شرق آمریکا ادامه می یابد. جان وودسون (شخصیت اصلی و راویِ داستان) برای پیدا کردن دوست دخترش شارلین بیلینگز به کوهستانهای آپالاش می رود. اما او در جریان این سفر چیزهای بسیار پیچیده تری کشف می کند.

در این کتاب آقای ردفیلد از ابعاد بالاتر، زندگی بعد از مرگ، بهشت و جهنم، رسیدن بشر به بالاترین مرحله ادراک معنوی و دستیابی او به راز خلقتش سخن می گوید. ردفیلد در این کتاب کماکان کشف حقایق را به سبکی جدید و بدیع مدنظر قرار داده است. او می‌خواهد تفهیم کند که برای چه به دنیا می‌آییم و ادراک معنوی ما از جهان چیست. به عقیده‌ی نویسنده هر موجودی که به جهان می‌آید، با نیتی پاک پا به عالم هستی می‌گذارد. از آغاز حتی پیش از آن که نطفه‌ی موجودی بسته شود، همه چیز بر او آشکار است. ولادت یک انسان دور از پاکی و خلوص نیست، اما پس از پاگذاردن به دنیای مادی و نشو و نما به تدریج اهداف راستین به دست فراموشی سپرده می‌شود و آدمی در قیدوبند دلبستگی‌های پست مادی اسیر می‌شود. در این بین گاهی جرقه ای از آنچه در اعماق ذهنش نهفته است، به آگاهی اش الهام می بخشد، اما چون قادر به درک کامل آن نیست، بدون آنکه تعمقی در موردش انجام دهد از آن می گذرد و چه بسا بدون موفقیت در انجام رسالتی که به خاطرش متولد شده است، دوباره راهی جهان ماورا می گردد.

جیمز ردفیلد معتقد است که انسان از طبیعت برخاسته و به طبیعت بکر بازخواهدگشت. طبیعت یعنی کوه، دشت، دره، دریا، بیشه، چشمه‌سار، آوای پرندگان، وزش باد، ریزش آب، آسمان بلند پراختران که رموز خلقت را به آدمی می‌آموزد. در طبیعت آدمی خود و خدای خود را باز می‌یابد و این راهی است برای بازگشت به منشا و فطرت و آفرینش و رموز آن.

یادداشت نویسنده بر کتاب:

ردفیلد در یادداشت خود بر این کتاب می نویسد:

«زمانی که کتاب “پیشگویی آسمانی” و “بصیرت دهم” را نوشتم، متقاعد شدم که تمدن بشری از دل تعدادی بصیرت رشد و نمو کرده است و زندگی مادی و معنوی پیدا کرده است. بصیرت هایی که قابل توضیح و مستندسازی هستند. و این اتفاق زمانی تثبیت می شود  که ما یک اعتقاد عمیق داشته باشیم. اعتقادی که ما تبدیل به هوشیاری معنوی بلند مرتبه ای خواهیم شد که در پشت روند زندگی قرار دارد. و برای اینکار ما در پشت دنیای مادیی زندگی می کنیم که زندگانی را به بقاء، مذهب را به روزهای یکشنبه کاهش داده است. و ما را با بازیچه ها و دلفریبی ها از هیبت حقیقی زنده بودن دور می کند.

چیزی که ما بجای آن خواهان هستیم، زندگی سرشار از همزمانی های اسرارآمیز و شهودهای لحظه ای ست، که  ما را به مسیری مخصوص که هریک از ما در این زندگی داریم هدایت می کند. تا دانش و تجربه ای را که مقدر شده تا تقدیری را هویدا کند،  جستجو کنیم. این گونه از زندگی، مثل یک داستان کارآگاهی است برای ما، که سرنخ ها به زودی ما را هدایت می کنند، تا هر بصیرتی را بعد از دیگری پیدا کنیم.

ما کشف خواهیم کرد تجربه حقیقی الهی که منتظر ماست و اگر این وصل را پیدا کنیم، زندگی ما شفافیت و شهود بیشتری خواهد داشت. ما آماده خواهیم بود تا الهامات تصویری از تقدیرمان را در مسیری که می توانیم موفق باشیم دریافت کنیم. مشروط بر اینکه با عادت های گمراه کننده مان کار کنیم و با دیگران با اخلاقیات مطمئن رفتارکنیم و همچنان با قلبمان صادق بمانیم.

در حقیقت در بصیرت دهم این دورنماگسترش پیدا می کند، حتی به اندازه ی تاریخ و تمدن بشری.در بعضی جایگاه ها، همه ی ما می دانیم که از جایی آسمانی به این بعد زمینی آمده ایم، تا یک هدف کلی را دنبال کنیم: آرام آرام نسل به نسل تمدنی روحانی بر روی زمین برپا کنیم. زمانی که  این بصیرت را جذب می کنیم، یک بصریت جدید از راه می رسد. تفکر و رفتار ما برای اینکه رویایمان به حقیقت بپیوندد به حساب می آیند. در حقیقت من باور دارم، ما بر روی مرز دانستن قرار داریم، دانستن مسیر روحانیمان، دعاهایمان، و حتی دانستن راز نهفته در نظرهایمان که نه تنها بر موفقیت ما تاثیرگذار بوده بلکه بر موفقیت دیگران نیز تاثیرگذار است.

بر پایه تجربیات من، بر پایه اتفاقاتی که در اطراف ما می افتد، این کتاب  در تشریح قدم بعدی برای هوشیاری، تقدیم می شود. این باور من است که این بصیرت از دلِ هزاران شب بیداری و گفتگوی روحانی بیرون آمده است و همچنان که در زیر نفرت و ترس هایمان که هنوز بر عصر ما تاثیرگذار است مخفی شده است. و همانطور که قبلاً ذکر کردم، مسئولیت ما، زندگی کردن آنچه می دانیم است و رسیدن به آن و …. پخش و گسترش دادن آن است.»

 

اطلاعات کتاب

• کتاب دهمین مکاشفه ترجمه ای است از کتاب The Tenth Insight (به فارسی: بصیرت دهم)، نوشته جیمز ردفیلد که نخستین بار ۱۲ ژانویه ۱۹۹۶ توسط انتشارات Warner Books در آمریکا منتشر شد.

 

معرفی مجموعه پیشگویی سلستین

مجموعه رمانهای بسیار زیبای پیشگویی سلستین متشکل از چهار جلد می باشد. در این کتاب ها مجموعا دوازده بصیرت در قالب رمان ارائه می شود. ۹ بصیرت اول در جلد اول، بصیرت دهم در جلد دوم، بصیرت یازدهم در جلد سوم و نهایتا بصیرت دوازدهم در جلد چهارم این مجموعه ارائه می شود. عناوین این رمانها عبارتند از:

پیشگویی سلستین ۱: پیشگویی سلستین (ترجمه شده با عناوین پیشگویی آسمانی و پیام سلستین)

پیشگویی سلستین ۲: بصیرت دهم (ترجمه شده با عناوین دهمین مکاشفه و بصیرت دهم)

پیشگویی سلستین ۳: راز شامبالا

پیشگویی سلستین ۴: بصیرت دوازدهم

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت مجله سرگرمی لارا با هدف ایجاد سرگرمی و درعین حال افزایش آگاهی دوستان و خوانندگان محترم است. برای تبلیغ در سایت به ایمیل درج شده پیام بدهید و یا در قسمت نظرات درخواستتان را بفرستید. تمام مطالب این سایت مطابق قوانین جکهوری اسلامی ایران است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد سایت را چطور ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 514
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 84
  • بازدید سال : 17,974
  • بازدید کلی : 100,450