loading...
مجله تفریحی و سرگرمی لارا
آخرین ارسال های انجمن
ژانین بازدید : 178 شنبه 13 خرداد 1396 نظرات (0)

 

در جستجوی کپنهاگ ما می خواهیم بدانیم این جامعه چطور با این نظم و ترتیب و استحکام با طراحی مناسب در یک آرامش کامل فعالیت می کند. این تعادل است…

اینطور به نظر می رسد که آن ها از سیستمی استفاده می کنند که نتیجه بخش بوده و از این حس خوب لذت می برند. ما در کنار مردم محلی اینجا و برخی از دلخوشی های دانمارکی ها خواهیم بود، پری دریایی را از نزدیک می بینیم، با شیپورهای سه هزار ساله خوشگذرانی های قدیمی ها را تصور می کنیم، تاج خیره کننده پادشاه دانمارک را می بینیم و در شهر قدیمی ملوانان مدتی استراحت می کنیم، در گلیپ توتک با هنر روبرو می شویم و در یکی از بخش های مهم شهر استراحت می کنیم. همچنین از شهر بازی تیولی لذت می بریم.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - تصویر 1

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – تصویر ۱

کلاسیک ترین تعریف از کپنهاگ برای هر بیننده ای قایق سواری در کانال است و البته معنی کلمه کپنهاگ نیز به معنی بازرگانان بندر است و این کاملا طبیعی است که بسیاری از چشمگیرترین ساختمان های قدیمی و جدید شهر از داخل آب دیده می شوند.

قایق های گردشگری بندر مرتبا در حال عبور و مرورند و به توریست ها کانال و بندرگاه های شهر را نشان می دهند. خانه های رنگارنگ بازرگانان و پل های تاریخی رفاه و ثروت بازرگانان را یادآور می شود.

جزیره اسلاوز هولمر شهری که در قرن ۱۲ به وجود آمد با ساختمان هایی به سبک دوران رنسانس در قرن ۱۷ بود و این بخش از تور به ما قدرت دریانوردی دانمارک را در گذشته یادآوری می کند.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - تصویر 2

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – تصویر ۲

در حالی که از میراث های قدیمی و غنی شهر محافظت می شود ساختمان هایی نیز برای آینده ساخته می شود. بندرگاه فرانت با نشانه های جدیدش نمایشی از طراحی معماری دانمارکی است.

کتابخانه رویال که به آن الماس سیاه می گویند با نمای سنگ مرمر سیاه درخشان اثربخش تر به نظر می رسد. ساختمان تئاتر که با سقف مسی اش با ساختمان های مشهور شهر هماهنگ شده یکپارچگی را در جامعه ایجاد کرده است. این مکان جذاب و فعال هنر را در اختیار مردم قرار می دهد. در مقابل بندرگاه خانه اپرای کپنهاگ حتی از چیزی که به نظر می رسد نیز بزرگتر است و بخش بزرگی از آن در زیر زمین قرار دارد.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - کتابخانه رویال کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – کتابخانه رویال کپنهاگ

برای نمایش بخش جدید و افتخار آمیز کپنهاگ قایق های گشت و گذار به صورت مختصر و مفید شما را به بخش هایی که تازگی ساخته شده و زندگی جدیدی در آن شکل گرفته می برند و آنجا را به شما نشان می دهند. ساختمان های صنعتی سابق به شرکت ها و آپارتمان های سطح بالایی تبدیل شده و افق جدیدی را خلق کرده اند.

به نظر می رسد که شیشه رکن اصلی ساختمان های اینجا را تشکیل می دهد. این بندر با مجسمه پری دریایی اش یکی از جذابیت های عکاسی در کپنهاگ به حساب می آید. در داستان دوست داشتنی هانس کریستین اندرسون او زندگی شاهزاده غرق شده را نجات می دهد و متوجه تلاش بیهوده اش برای پیروزی در قلبش می شود.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - مجسمه پری دریایی کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – مجسمه پری دریایی کپنهاگ

میدان سیتی هال کپنهاگ قلب شلوغ شهر محسوب می شود. این میدان تقاطعی است که در آن همه چیز با هم تلاقی دارند. این بخش که در مرکز قرار گرفته زمانی به عنوان لبه و دیوار شهر به حساب می آمده و برای هفت قرن کپنهاگ در میان این دیوارها قرار گرفته بود. در اواسط قرن هجدهم میلادی بیش از صد هزار نفر در داخل آن زندگی می کردند. این تراکم جمعیت سبب مشکلات بهداشتی شد و بعد از اینکه وبا شایع شد و هزاران نفر را کشت برای همه مشخص شد که باید دیوارهای شهر برداشته شوند و بالاخره این کار صورت گرفت.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - میدان سیتی هال کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – میدان سیتی هال کپنهاگ

امروزه تنها انعکاسی از آن ها باقی ماندهاست. بقایای خندق و باروها حالا یک کمربند سبز مطبوعی از یک رشته دریاچه های آرام و پارک های دوستانه مردمی شکل داده است. از مرکز شهر استروگت مجموعه ای از خیابان های پویا و میدان های جذاب در امتداد شهر قدیمی قرار گرفته اند که در سال ۱۹۶۲ تاسیس شدند و این اولین بلوار عابر پیاده در اروپا بوده اند.

یک خیابان خالی از ترافیک، یک ایده آزمایشی در آن زمان بوده و درباره آن زمان نیز شک و تردیدهای زیادی وجود داشته اما امروز مورد تایید همه است. استروگت الهام بخش برنامه ریزان شهری زیادی در دنیا بوده است و فروشندگانی که در این خیابان ها قرار دارند از این خیابان های خالی از ترافیک سود می برند و سایر خیابان های شهر نیز محل پیاده روی افراد شده است. حالا خیابان های شبیه این به رونق کافه ها و رستوران ها در کپنهاگ افزوده است.

در حالی که شما در این شهر قدم می زنید به این نتیجه می رسید که موفقیت تجاری یک خیابان تاریخی مثل استروگت ارزش زمین را بالا می برد و در نتیجه مغازه های جدید جایگزین مغازه های قدیمی می شوند و زنجیره جدید را به وجود می آورند.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - خیابان استروگت کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – خیابان استروگت کپنهاگ

اگر کمی بالاتر از تبلیغات خیابانی نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که کاراکترهایی از قرن نوزدهم هنوز در آنجا به جا مانده است. در بالای جمعیت قطعه های جذابی از کپنهاگ قدیمی پنهان شده است.

میدان گمل ترو که قدیمی ترین میدان شهر است به خاطر فواره قدیمی که در بالای آن قرار گرفته و به معنای نمایی از کار نیک است به این اسم نامگذاری شده است.

موزه ملی دانمارک جایی که در گوشه همین نزدیکی ها قرار گرفته است. موزه ملی آثار باستانی این سرزمین را از زمان های بسیار دور در بر می گیرد. تمدن عصر برنز دانمارک به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد و کلاه های شاخدار در حدود ۵۰۰ سال بعد یعنی هزار سال قبل از میلاد مسیح پوشیده می شده است.

برخلاف باور عمومی این کلاه ها به وسیله وایکینگ ها پوشیده نمی شده و برای اجداد عصر برنز بوده است، کسانی که این کلاه ها را برای مهمانی ها دو هزار سال قبل از اریک سرخ می پوشیدند.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - کلاه های شاخ دار

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – کلاه های شاخ دار

گشتن در اطراف شهر کپنهاگ راحت است مخصوصا اگر یک دوچرخه داشته باشیم. امروزه شهر برای دوچرخه سواران طراحی شده است. بسیاری از مردم محلی استفاده از دوچرخه را کارآمدتر از رانندگی می دانند. دوچرخه سواران مورد احترام هستند و خطوط دوچرخه سواری مشخص شده است.

کپنهاگ پارک های بسیار زیادی دارد. سلطنتی ترین پارک باغشاو است که قلعه روزنبرگ را احاطه کرده است. روزگاری اینجا باغ پادشاه بوده است که پادشاه آن کریستین چهارم جالب ترین شخصیت در تاریخ دانمارک و پادشاه دوره رنسانس دانمارک بوده است. کریستین چهارم فرد پویایی بوده؛ گوشواره دوست، طرفدار لباس های مد روز، مشروب خور، عاشق پیشه، شاعر بزرگ، سخنگوی پر انرژی و پادشاه جنگجو.

در دوران سلطنت او که بیش از ۵۰ سال می شد وسعت جغرافیایی کپنهاگ دو برابر شد. قلعه روزنبرگ محل اقامت تابستانی پادشاه بود. در سالن این کاخ تابلوهای جشن پیروزی دانمارک بر سوئد که هیچ تلفاتی نداشته دیده می شود.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - قلعه روزنبرگ کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – قلعه روزنبرگ کپنهاگ

پادشاهان دانمارک عقاید لوتر و کلیسا را در قرن ۱۶ میلادی به عنوان مذهبشان پذیرفته بودند. بنای یادبودی را در کپنهاگ خواهید دید که جدایی دانمارک را از کلیسای کاتولیک رومی جشن می گیرد. کلیسای جامع لوتری کپنهاگ در اوایل قرن هجدهم بازسازی شده و نمای خارجی آن تقلیدی از معابد یونانی است. در آن عصر طلایی کپنهاگ خودش را به عنوان آتن شمالی در نظر می گرفت.

فاصله کلیسای جامع آرام و سرشار از احترام تا بندر جدید هپی گولاکی یا بندر نیو هاون فقط چند قدم است. نیو هاون که قبلا جایی برای ملوانان بود امروزه یک منطقه رنگارنگ سرشار از افراد محلی و توریست هایی است که در طول این کانال در حرکتند.

قایق های بادبانی قدیمی این بندر را پر کرده اند. قایق های تمام چوبی قدیمی به همگان خوش آمد می گویند، به ناوگان آن ها بپیوندید تا تغییراتی را که در قایق ها ایجاد شده از نزدیک ببینید. تصویری مدرن از وایکینگ های امروزی به دست خواهید آورد. منطقه اینجا بهترین نمایش رایگان شهری است. زمانی را بگذارید و از آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - بندر نیو هاون کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – بندر نیو هاون کپنهاگ

در حدود قرن ۱۹ خانواده ای که صاحب کارخانه آبجوسازی کارلزبرگ بودند مجموعه هنری وسیعشان را بخشیدند و آن آثار در خانه ای در کپنهاگ قرار داده شدند. حالا بعد از گذشت بیش از یک قرن تصور خلاق آبجو فروش ثروتمند هنوز هم بسیاری از افراد را به اینجا جذب می کند.

در این باغ فریبنده دانمارکی موزه مجسمه را در بین گیاهان خاور میانه ای در باغ زمستانی معروفش قرار داده است. مجسمه های کلاسیک و درختان باشکوه حسی مشابه حس اسطوره های مرموز رومی را به بینندگان منتقل می کند. از این بخش دلپذیر شما می توانید به بخش اصلی موزه برسید: هنرهای باستانی مدیترانه ای و همچنین هنرهای قرن ۱۹ و ۲۰ فرانسه و دانمارک

این مجموعه باستانی ماهرانه و زیبا به نمایش گذاشته شده است. در هر سالن مجموعه های هنری مشخصی قرار گرفته که همه آن ها با طراحی دانمارکی ویژه ای چیده شده اند. اوایل قرن ۱۹ میلادی دوران طلایی دانمارک بوده، زمانی که نقاشان، نویسندگان و به طور کلی دانمارکی ها ریشه ها و ارزش هایشان را جشن می گرفتند. تماشای مجسمه های رودان را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - موزه کارلزبرگ کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – موزه کارلزبرگ کپنهاگ

کپنهاگ یک مرکز تجاری پر رونق است و اقتصاد آن با یک سیستم حمل و نقل عمومی بهتر هم شده. هنر در ساختار متروی این شهر هم دیده می شود. تونل هایی که در زیر آب قرار گرفته اند شهرهای اطراف را به هم وصل می کنند. به خاطر مالیات سنگین انتظارات زیادی از دولت دانمارک می رود که عملکرد سیستم حمل و نقل هم یکی از این انتظارات است.

به یک ناحیه جذاب از کریستین شاون می رویم که یکی از بنادر کپنهاگ به حساب می آید. در قرن های ۱۷ و ۱۸ میلادی ساختمان های اطراف آن انبار بوده اند. اینجا تا سال ۱۹۲۰ که بندرگاه مدرن ساخته شد به عنوان مرکز تجاری کپنهاگ به شمار می رفت و زمانی که این بندر ویژگی اقتصادی اش را از دست داد به یک زاغه تبدیل شد.

قیمت ارزان آن افراد هنرمند را به خودش جذب کرد و به یک جای شناخته شده تبدیل شد و حالا این انبارهای قدیمی به آپارتمان های مجلل مبدل شده اند. در مرکز کریستین شاون کلیسای ساویور با برج محبوبش قرار گرفته است. یک مکان شناخته شده که از تمام شهر می توان آن را دید. پاداش بالا رفتن از راه پله مارپیچی بیرونی چشم انداز فوق العاده ای است که در نهایت می شود از شهر داشت.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - کلیسای ساویور کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – کلیسای ساویور کپنهاگ

در پایین خیابان مزرعه اشتراکی کریستیانا قرار دارد. در سال ۱۹۷۱ چند صد نفر اشغالگر یک سربازخانه نظامی متروکه را گرفتند و تلاش کردند تا آرمانشهر خودشان را بسازند. دو نسل قبلی این ایده آلیست ها هنوز هم در اینجا زندگی می کنند. آن ها از خودشان دفاع کردند تا بر اساس ایده های خودشان از زندگی لذت ببرند. در آن زمان به خاطر اینکه هیچ کس به آن زمین ها اهمیتی نمی داد مقامات شهر اجازه دادند که اشغالگران در آنجا زندگی کنند. حالا این منطقه به یکی از گران ترین مناطق شهر تبدیل شده است!

کپنهاگ محوطه های بازی زیادی را برای تجارب جدید پیشنهاد می دهد. تیوولی معروف ترین پارک تفریحی اروپاست. در طول تابستان پارک تیوولی فستیوالی از سرگرمی ها را پیشنهاد می دهد. بیست هکتار زمین، صد هزار فانوس و تعداد بی شماری خوراکی سرگرم کننده! لذت های بیشماری در این سرزمین عجایب وجود دارد مثل وسایل بازی مهیج و رستوران.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - پارک تیوولی کپنهاگ

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – پارک تیوولی کپنهاگ

به محض ورود از برنامه های رایگان برنامه ای برای خودتان تهیه کنید. در اینجا برای هر کسی در طول مدتی که اینجاست برنامه ای وجود دارد. اخیرا پدربزرگ این پارک سرگرمی صد و پنجاهمین سالگرد تولدش را جشن گرفته بود. با دیدن افراد پیر و جوان در این پارک ارزش سفرتان را به دانمارک درک خواهید کرد.

تیوولی در کنار مردم شاد دانمارک و کپنهاگ شگفت انگیز جای بسیار راحتی است. کپنهاگ شهری است که به خاطر استعدادش در لذت بردن از زندگی دانمارک را متمایز می کند.

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک - پارک تیوولی دانمارک

جاذبه های گردشگری کپنهاگ دانمارک – پارک تیوولی دانمارک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت مجله سرگرمی لارا با هدف ایجاد سرگرمی و درعین حال افزایش آگاهی دوستان و خوانندگان محترم است. برای تبلیغ در سایت به ایمیل درج شده پیام بدهید و یا در قسمت نظرات درخواستتان را بفرستید. تمام مطالب این سایت مطابق قوانین جکهوری اسلامی ایران است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد سایت را چطور ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 514
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 857
  • بازدید ماه : 2,579
  • بازدید سال : 20,469
  • بازدید کلی : 102,945