loading...
مجله تفریحی و سرگرمی لارا
آخرین ارسال های انجمن
ژانین بازدید : 117 چهارشنبه 31 خرداد 1396 نظرات (0)

“لیون” دومین شهر بزرگ فرانسه و بهشت خوراکی ها است ، لیون شهری زنده است با موزه‌های هنر و نقاشی بی‌نظیر، شب‌های پر جنب‌وجوش، مراکز خرید بزرگ و دانشگاه‌هایی که دانشجوها را از سرتاسر دنیا به ضیافت شهر دعوت کرده‌اند. همه‌ی این‌ها به‌اضافه‌ی پارک‌های سبز، رودخانه‌های زیبا با حاشیه‌هایشان و مرکز شهر باستانی، کافی‌ست تا لیون به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته شود.
لیون بین دو تپه و دو رود محصور است، از نمای زیبای شهر از فراز تپه‌ها تا دوچرخه‌‌سواری و پیاده‌روی اطراف دو رود و شام خوردن در رستوران‌های اطراف یا کشتی‌های توریستی وسط رودخانه‌ها، جذابیت لیون را چند برابر می‌کند. لیون، شهر نور، شهر ابریشم، پایتخت آلپ و پایتخت آشپزی فرانسه است.

0_384378001307951586_parsnaz_ir

فرهنگ “لیون” تلفیقی از فرهنگ اصیل فرانسوی (در نواحی شمالی) و فرهنگ لاتین در سایر نواحی است، “لیون” را می توان نقطه تلاقی این دو فرهنگ دانست. گردش در لیون را می‌توان از تپه‌ی فورویر آغاز کرد. از کنار کلیسای نوتردام فورویر، جایی که تمام شهر زیر پای شماست و کوه‌های سفید معروف فرانسه هم، اگر هوا صاف باشد در دور‌دست‌ها دیده می‌شوند. از میدان فورویر می‌توان نمای بی‌نظیر شهر را به خاطر سپرد و بعد از آن، به تک‌تک آثاری که از بالا دیده می‌شود سر زد. برج فلزی مخابراتی فورویر در بالای تپه، مشخصه و نماد لیون است؛ کپی کوچکی است از ایفل که از بیشتر جاهای شهر دیده می‌شود. قبل از این که از تپه پایین بیایید، تئاتر رومی‌اش را هم ببینید، آمفی‌تئاتر باستانی، از قدیمی‌ترین آثار لیون است و با وجود ویرانی بعضی از قسمت‌هایش، هنوز هم میزبان بسیاری از فستیوال‌ها و کنسرت‌های شهر است.

لیون شهر ابریشم و ابریشم‌بافی‌است. تپه‌ی کروا روس، مرکز ابریشم‌بافی لیون است که به خاطر کوچه‌های باریک‌اش که ترابوله نامیده می‌شوند، معروف است. تپه نوردی و قدم زدن در ترابوله‌ها که از وسط ساختمان‌ها رد می‌شوند و مردم را به آن‌سوی رودخانه و بازارهای ابریشم می‌رسانند، بسیار رویایی و چشم نواز است.

2844811_591

مرکز باستانی شهر لیون، قدیمی و پر اصالت است و از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی؛ منطقه‌ای نارنجی با ساختمان‌های قدیمی یک‌قواره و کوچه‌های باریک و ترابوله‌ها. بهترین کار این است که نقشه را کنار بگذارید و بی‌هدف در کوچه‌های شهر قدم بزنید و بین راه، در کافه‌ها و رستوران‌های دنج منطقه استراحت کنید. روح حاکم بر لیون قدیم بی‌نظیر و دوست‌داشتنی است. شهر قدیمی با استفاده از نام سه کلیسای معروف آن، به سه منطقه تقسیم می‌شود؛ به سه برهه‌ی زمانی؛ به سه بخش از تاریخ: سن جان، سن پل و سن جورج. کلیسای گوتیک و معروف سن جان و موزه‌ی مینیاتور در منطقه سن جان؛ کلیسای بلند سن پل، معبد زیبای دو شانژ، موزه‌ی تاریخ لیون و موزه‌ی خیمه‌شب‌بازی در منطقه‌ی سن پل؛ و کلیسای نئوگوتیک ِ سن جورج و معماری زیبای آن منطقه، از آثاری هستند که در حین گردش در شهر قدیم می‌بینید.

france04

لیون شهر بزرگی است با مجموعه‌ای از تمام دیدنی‌های اروپایی: کلیساها، پارک‌ها، کوچه‌ها و موزه‌ها. فضای سبز اطراف موزه در تابستان پر است از توریست‌ها و محلی‌هایی که برای پیک‌نیک آمده‌اند و نقاشی‌های داخل موزه هم کارهای منحصر به فردی از ماتیس، سزان، پیکاسو، مونه، گوگن و دیگر نقاشان معروف است. موزه‌ی‌ اشیای باستانی گالو-رومان، موزه‌ی هنر آفریقایی و مرکز هنر معاصر لاسوکریر نیز از دیگر گنجینه‌های این شهر هستند.

ir2274-8

میدان بلکور با نشان چرخ و فلک و مجسمه‌ی لویی چهاردهم در وسطش، از بزرگ‌ترین میدان‌های اروپا و از مهم‌ترین‌ دیدنی‌های لیون به شمار می‌رود. مجسمه‌ی شازده‌کوچولوی معروف و خالقش‌، سنت اگزوپری لیونی در دیگر گوشه‌ی میدان، لیون را دوست‌داشتنی‌تر کرده است.

لیون شهر تنوع است؛ از بناهای باستانی گرفته تا آثار دوره‌ی رنسانس و از آثار قرن ١٧ تا ١٩ گرفته تا آسمان خراش ٤٢ طبقه‌ای مدرن را برای عرضه‌کردن دارد. پارک سرطلایی (پارک دو لا تت دور) در مرکز شهر و آمفی‌تئاتر بزرگ و جدید پَله دِ کنگره‌، از زیبایی‌های دیدنی لیو‌ن‌ هستند.

ir2274-7

در کنار جاذبه‌های توریستی شهر، خرید نیز جایگاه ویژه‌ای در لیون دارد. مرکز خرید لا پار دیو از بزرگ‌ترین مراکز خرید اروپاست. خیابان ریپابلیک و خیابان‌های موازی آن در مرکز شهر، خیابان‌های زنده و پر های‌و‌هوی شهر هستند مملو از مغازه‌ و از بهترین خیابان‌های شهر برای خرید. لیون شهر غذاهای لذیذ و پایتخت آشپزی فرانسه است و غذاخوردن در رستوران، حتی برای اهالی شهر هم لذت دارد. رستوران‌های سنتی و دنج لیون، معروف به بوشون، با غذاهای لذیذ و خوشمزه‌شان شناخته می‌شوند. غذاهای بوشون‌ها معمولاً سوسیس مخصوص، سوپ و پرس‌های مختلف از نان و پنیرهای بی‌نظیر فرانسوی و ماهی است. علاوه بر این‌ها رستوران‌های ملل مختلف مثل ایتالیایی، چینی، ترکی و هندی و رستوران‌هایی با موزیک جاز و محلی نیز در لیون به وفور یافت می‌شود.

f__14_

لیون شهر گرانی نیست. هزینه‌ی اقامت در هتل‌های این شهر، از سایر شهر‌های توریستی اروپایی کمی پایین‌تر است. بسیاری از آثار دیدنی شهر نیز مجانی‌اند در نهایت، از ماه‌های بسیار گرم تیر و مرداد که بگذریم، لیون هوای رویایی بی‌نظیری در بهار و اواخر تابستان دارد. باغ وحش خارج شهر لیون، باغ وحش بزرگ و زیبایی‌ست که حیواناتش در محوطه آزادند و در عوض شما سوار بر ماشین‌های مخصوص از وسط قلمروی حیوانات عبور می‌کنید.  جشن نور لیون، مهمترین رویداد شهر است. در فستیوال نور در ماه آذر، شهر غرق در نور و مجسمه‌های نورانی می‌شود.  لیون را به راحتی می‌توانید با مترو، اتوبوس و ترامواهای شهری زیر پا بگذارید. جشنواره‌ی شب‌های فورویر، یک فستیوال موسیقی است که در تپه‌های فورویر برگزار می‌شود، از خرداد تا مرداد ادامه دارد و از محبوب‌ترین جاذبه‌های لیون برای توریست‌هاست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت مجله سرگرمی لارا با هدف ایجاد سرگرمی و درعین حال افزایش آگاهی دوستان و خوانندگان محترم است. برای تبلیغ در سایت به ایمیل درج شده پیام بدهید و یا در قسمت نظرات درخواستتان را بفرستید. تمام مطالب این سایت مطابق قوانین جکهوری اسلامی ایران است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد سایت را چطور ارزیابی میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 514
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 2,688
  • بازدید سال : 20,578
  • بازدید کلی : 103,054