ماسک های زیبایی معمولا از مواد طبیعی تهیه می شوند و به عنوان راهی برای پاکیزه نمودن ، خروج مواد زائد و نرم و لطیف کردن پوست به کار می روند. نکته ای که باید قبل از استفاده از یک ماسک بر روی پوست خود به آن توجه داشته باشید این است که ابتدا ماسک را بر روی ساعدتان بگذارید. اگر بعد از چند دقیقه آثار حساسیت مانند قرمزی ، سوزش و خارش را مشاهده ننمودید ، می توانید آن را برای صورت یا دیگر قسمت های بدن به کار ببرید. پس از استفاده از ماسک ها برای تمیز کردن پوست یا می توان پوست را با آب شستشو داد و یا از پنبه آغشته به گلاب و برای پوست های خشک و خشن از مخلوط آب پرتقال و عسل نیز توسط مجله زیبایی توصیه می شود.

ماسک خیار

ماسک خیار

خیار به دلیل داشتن آب زیاد و تنوع ویتامین ها یکی از پرکاربردترین میوه ها در تهیه انواع ماسک های زیبایی و گیاهی است. این میوه از سیلیس فراوان به عنوان پیش ساز کلاژن و برخی از آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای جلوگیری از چین و چروک و آسیب های وارده با نور خورشید برخوردار است. همچنین به دلیل داشتن ترکیباتی مانند کوکوربیتاسین با بروز علائم مربوط به افزایش سن مبارزه می نماید.

دارا بودن میزان زیاد ویتامین C و ویتامین K برای رفع سیاهی دور چشم ، خستگیی و پف چشم و ویتامین A برای کنترل تولید ملانین در پوست به عنوان راهی برای مقابله با لک های پوستی و کک و مک از دیگر مزایای آن به شمار می رود.

ماسک خیار

ماسک خیار

یکی دیگر از خواص معجزه آسای خیار رفع لاغری صورت با استفاده از آن است. این میوه به خاطر بافت پر آب خود به آب رسانی سلول های سطح پوست و تلطیف آن کمک می کند. برای بهره برداری از این خاصیت آن می توان این میوه را به صورت خوراکی و یا موضعی بر روی صورت مصرف نمود. کافی است این میوه را به صورت رنده شده بر رویی صورت به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و پس از ۲ هفته صورتی پرتر داشته باشید.

ماسک خیار

ماسک خیار

یکی از شایع ترین دلایل استفاده از ماسک های گیاهی رفع جوش صورت می باشد. ماسک خیار و بلغور جو دوسر یک راه حل کمک کننده است. پس از لایه برداری پوست و تمیز کردن آن از چربی های اضافی و سلول های مرده بر سطح آن توسط جو دو سر ، خیار با هیدراته کردن پوست آن را شاداب و با طراوت می سازد. ترکیب این دو ماده روشی مناسب برای ضد عفونی کردن ، پاکسازی منافذ پوست و مرطوب نگاه داشتن آن می باشد.